Thursday, February 24, 2011

seiko 6139-7100

seiko 6139-7100 aka helmet aka topi keledar aka topi keselamatan dll.jam yg dulu2 aku x pernah pakai hatta nak memilikinya pun.zaman dah berubah demi keselamatan tangan la ni aku pakai jgk helmet ni kat tgn aku memandangkan ianyanya di reka utk saiz tgn mcm aku..
kalo dri tepi di ushar mcm ni la bentuk dia kalo kita x rabun dekat.

keadaaan jam yg berusia lebih 30 tahun.masih lagi cun belum layak di panggil bujang terlajak.fungsi chrono masih baik dan bila di reset berebut2 jarum kuning tu balik ke angka 12 mcm askar di suruh fall in..



ni ha kalo melekat di lgn aku ..nampak gagak jam ni walaupun lengan tu je yg x gagah.


aku dpt jam ni pun dgn sahabat jam jgk bkn di kedai motor utk makluman.nampaknya la ni harga helmet makin melambung naik mcm minyak dan getah jgk.untung rasanya dpt simpan jam ni awal2.apa pun jam ni x di jual bt masa ni ye..lawa..memang lawa..





4 comments:

  1. Marvelous!! Terasa kerugian kerana menjualnya dulu... namun apakan dayaku... kerna terpaksa..... huhu

    ReplyDelete
  2. Aku belum lagi ada kesempatan untuk mendapatkan helmet sebijik. Tapi Seiko helmet mata aku lebih suka tgk dial putih, walaupun aku tak berapa gemar jam dial putih..

    ReplyDelete
  3. amar: betoi..hehe
    dj:oh terharunya...haha
    sj:alamak..mcm suruh aku cri pasangannya ja ni..matai lo..hehe

    ReplyDelete